Catering dietetyczny – czy da się żyć bez glutenu i nabiału?

W dzisiejszych czasach nietolerancje i uczulenia pokarmowe są coraz częściej spotykane. Mogą one objawiać się na różne niewygodne dla nas sposoby, które nie muszą być zależne od diety. Lista objawów nietolerancji pokarmowej jest długa, a najczęściej spotkać możemy się z bólem brzucha oraz wysypką na ciele. Z kolei w przypadku alergii możemy spodziewać się objawów takich jak astma, refluks żołądkowy, a nawet wstrząs anafilaktyczny. Oczywiście objawów nietolerancji oraz alergii pokarmowych jest zdecydowanie więcej niż tych wymienionych powyżej. Choć w wielu przypadkach da się zniwelować te objawy za pomocą leków, należy również wykluczyć niektóre produkty spożywcze z codziennej diety. Czy dieta bez nabiału i glutenu to odpowiedni sposób radzenia sobie z nietolerancją i alergią pokarmową? 

Dieta bez nabiału i glutenu – na czym polega?

Dieta bez nabiału i glutenu polega na całkowitym wykluczeniu z jadłospisu produktów mlecznych, produktów bogatych w białko oraz przetworów z pszenicy. Dieta bez glutenu zalecana jest osobom, które każdego dnia muszą zmagać się z celiakią czy nietolerancją glutenu. Z kolei dieta bezmleczna to rozwiązanie dla osób, które cierpią na nietolerancję laktozy, a konkretnie mówiąc na problemy z jej trawieniem. O ile w przypadku nietolerancji laktozy możemy wspomóc nasz organizm za pomocą tabletek z laktazą, która jest enzymem odpowiadającym za trawienie laktozy, tak w przypadku alergii pokarmowych, często nie ma tego typu rozwiązań. Co więc jeść na diecie bezglutenowej i bezmlecznej? Obecnie w sklepach spożywczych możemy znaleźć wiele produktów, które nie zawierają żadnego z wyżej wymienionych składników. Dieta bez nabiału i glutenu opiera się przede wszystkim na owocach, warzywach, kaszy, ryżu, mięsie, rybach oraz roślinach strączkowych. Mimo wszystko podczas zakupów spożywczych warto mieć oczy szeroko otwarte, ponieważ w wielu przypadkach może zdarzyć się, że produkty, które nie powinny zawierać glutenu czy nabiału posiadają jego śladowe ilości.

Add a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *